Lyhyt esittelyteksti Mediataitoviikosta
Mediataitoviikko on kansallinen rohkean kokeilun innostaja, joka tarjoaa mediataitojen kanssa työskenteleville inspiraatiota oman työn kehittämiseen.
Mediataitoviikko on mediakasvatuksen teemaviikko, jonka tavoitteena on kehittää mediataitoja sekä vahvistaa aikuisten valmiuksia mediakasvatukseen. Mediataitoviikkoa vietetään ympäri maata helmikuun toisella viikolla erilaisten kampanjoiden, tempausten ja toimintojen merkeissä. Mediataitoviikkoa koordinoi Kansallinen audiovisuaalinen instituutti, ja se suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä kymmenien kansallisten organisaatioiden kanssa. Se on myös osa kansainvälistä Safer Internet Day -kampanjaa.
Jaa omia Mediataitoviikon tunnelmia ja vinkkejä tunnisteella #Mediataitoviikko
Mediataitoviikko 2024 viestintämateriaaleja päivitetään tälle sivuille syksyllä 2023. Voit myös hyödyntää Mediataitoviikon viestinnässäsi muita KAVIn tarjoamia mediakasvatusaiheisia kuvituskuvia. Ne löytyvät Mediataitokoulusta.
Tulossa:
- Logot
- Facebook-jakoja varten optimoidut kuvat
- Instagram-jakoja varten optimoidut kuvat
Valmis tiedotepohja Mediataitoviikon osallistujien käyttöön
Monet paikallismediat voivat olla kiinnostuneita Mediataitoviikolla järjestämästänne toiminnasta. Toimittajia voi lähestyä esimerkiksi lähettämällä tiedotteen. Olemme laatineet avuksi tiedotepohjan, jota käytät helposti:
1. Lataa tiedosto alla olevasta linkistä
2. Vaihda hakasulkeissa olevien vihreiden tekstien paikalle tietoa toiminnastanne:
- Päivämääräksi merkitään se päivä, jolloin lähetätte tiedotteen.
- Otsikoksi on hyvä laittaa napakka teksti, joka heti kertoo, mistä on kyse.
- Varsinaiseen tiedotetekstiin tulee kaikki tärkeä tieto toiminnastanne Mediataitoviikolla.
- Lopun valmiiksi kirjoitettu kappale Mediataitoviikosta yhdistää toimintanne valtakunnalliseen kampanjaan.
- Viimeiseksi on hyvä laittaa yhteystiedot, mikäli toimittaja haluaa tehdä aiheesta jutun.
3. Lue valmis tiedote huolella läpi. Tallenna tiedote pdf-muodossa ja liitä sähköpostiin, tai kopioi teksti suoraan sähköpostiviestiin.
4. Etsi paikallisten toimittajien (esim. sanomalehdet, ilmaisjakelulehdet, radio, netti) sähköpostiosoitteet ja lähetä tiedote heille!